بدون نیاز به اینترنت

نرم افزارهای مطب که در جهت ایجاد پرونده های الکترونیک مراجعین و سهولت کاربران در نگهداری پرونده های بیماران توسط شرکت های نرم افزاری مختلف ارائه شده اند در دو نوع آفلاین و آنلاین طراحی گردیده اند.

در نرم افزارهای مطب آنلاین، دیتاهای مجموعه در سرور شرکت طراحی کننده نگهداری می شود در حالیکه در نرم افزارهای آفلاین، دیتاها در داخل مجموعه و در صورت استفاده از هر دو نسخه پزشک و منشی روی هر دو سیستم قابل مشاهده است.

مدت زمان لایسنس در نرم افزارهای آنلاین یکساله و در نرم افزارهای آفلاین مادام العمر و بدون محدودیت زمانی و تعداد می باشد.

در ذیل به پاره ای از تفاوت های نرم افزارهای آنلاین و آفلاین اشاره شده است.

نرم افزار آفلاین نرم افزار آنلاین معیارها
ندارد دارد وابستگی به اینترنت
بیشتر کمتر loadسرعت
راحت سخت نحوه کار با قلم نوری
داخل مطب سرور شرکت فروشنده محل ذخیره اطلاعات
دارد دارد امکان نوبت دهی آنلاین
دارد اپلیکیشن همراه
مادام العمر سالانه اعتبار لایسنس

 

با توجه به برخی مزیت های نرم افزار آفلاین نسبت به نرم افزارهای آنلاین، تصمیم کارشناسان اکسیر بر آن شد که این نرم افزار را به صورت آفلاین طراحی نمایند.

یکی از قابلیت های مهم این نرم افـزار، کاربرد آن بدون نیاز به بستر اینترنت می باشد. کارکرد این نرم افـزار به صورت آفلاین، حفظ امنیت اطلاعات مراجعـه کننده و محرمانگـی اطلاعات را به دنبال دارد. این امر برای بسیاری از پزشکان اهمیت قابل توجهی داشته و کارشناسان واحد فنی اکسیر تلاش بسیار داشته اند که به این خواسته جامه عمل بپوشند.

همچنین در دنیای کنونی که در حال حاضر در آن قرار داریم به واسطه برخی اختلالات، در بعضی شرایط دسترسی به اینترنت با مشکل مواجـه می گردد و در چنین مواقعی، نرم افزارهای آنلاین با مشکل مواجه شده و امکان استفاده از آنها وجود ندارد در حالیکه نرم افزار اکسیر با قابلیت کارکرد آفلاین، از این مانع به راحتـی عبور کرده و هیچ گونـه اختلالی در آن ایجـاد نمی شود و کاربر به راحتـی می تواند از نرم افـزار استفاده کند. عدم وجـود مشکلات دسترسی به اینترنت در این نرم افزار، قابلیت تهیه Backup از سیستم بر روی هارد از مزایای دیگر این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای آنلاین است.

اپلیکیشن اکسیر راهکاری برای همراهی با پزشکان

قابل ذکر است با توجه به نیاز برخی پزشکان محترم به اطلاعات پرونده بیمار در خارج از مطب، کارشناسان مجموعه، اپلیکیشن اکسیر را طراحی نموده اند به صورتی که اطلاعات پرونده از جمله اطلاعات فردی، پذیرش و ویزیت های انجام شده از طریق اپلیکیشن قابل مشاهده می باشد.