نسخه 4.8 اکسیر هوشمند منتشر شد + لینک های مهم بیمه


از آنجا که بهبود، تسریع و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از مهمترین موارد مد نظر سیاست گذاران نظام سلامت و سازمانهای بیمه گر می باشد، امکان ثبت نسخ الکترونیک جزو اهداف گروه اکسیر قرار گرفت که با تلاش فراوان به این مهم دست یافتیم.
با توجه به فرصت محدود پزشک در فرآیند ویزیت بیمار، ثبت نسخه الکترونیک به صورت مجزا در هر دو سامانه سلامت و تامین اجتماعی یکی از چالش هایی است که اغلب پزشکان با آن مواجه هستند.
نرم افزار اکسیر با طراحی و پیاده سازی یک درگاه نسخه نویسی الکترونیکی یکپارچه مربوط به تمامی سازمان های بیمه گر توانسته است در حل این معضل به پزشکان کمک شایان توجهی نماید.
ماژول نسخه الکترونیک اکسیر در نهایت سادگی و سهولت طراحی گردیده است به نحوی که پزشک به راحتی می تواند اقدام به ثبت نسخه نماید.
جهت استفاده از این قابلیت ابتدا باید پزشک در سامانه های سلامت و تامین اجتماعی ثبت نام خود را تکمیل کرده باشد. در هنگام ورود به سامانه، لازم است نام کاربری و کلمه ورود بیمه سلامت خود را وارد نموده تا اکانت نامحدود برای ثبت هر دو بیمه برای ایشان فعال گردد.
با توجه به قابلیت های ایجاد شده در نسخه ی جدید نرم افزار، زمان لازم جهت تشکیل پرونده الکترونیک و ثبت نسخ الکترونیک ، به حداقل رسیده است. تنها با وارد کردن کدملی بیمار اطلاعات بیمار داخل نرم افزار نمایش داده می شود، فرآیند استحقاق سنجی انجام می شود و با استفاده از ماژول نسخه الکترونیک نرم افزار (ERX) که برای هر دو سامانه واحد می باشد، ثبت نسخه بیمه انجام می شود.
در این سامانه امکان انتخاب دارو بر اساس نام ژنریک و برند ( IRC ) نیز وجود دارد و داروهای بیمه ای از غیر بیمه ای با رنگ متفاوت از هم تفکیک یافته اند.
همچنین سامانه به گونه ای طراحی گردیده است که ارسال نسخه الکترونیک برای افرادی که هیچ گونه پوشش بیمه ای ندارند، به طور اتوماتیک در سامانه سلامت انجام می شود.

پزشک پس از ثبت نسخه در هر دو سامانه، کد رهگیری دریافت خواهد کرد که به منزله ارسال نسخه به سامانه و انجام موفق ثبت نسخه می باشد. ارسال پیامک کد رهگیری نسخه نیز به مانند سامانه های اصلی برای بیمار انجام می شود.
با توجه به اهمیت وقت و زمان در طبابت و ثبت نسخه، پزشک می تواند لیستی از علافه مندی های خود را در عناوین مختلف مثل دارو، توضیحات و … تهیه نماید. همچنین پزشک می تواند اقدام به تهیه آیتم های پر استفاده در هر یک از عناوین دارو، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و … نماید که به این صورت، زمان ثبت نسخه برای بیمار به حداقل می رسد. تمامی این موارد در بخش علاقه مندی ها در ماژول نسخه الکترونیک به تفکیک نمایش داده می شود. لیست علاقه مندی ها در این سامانه قابلیت حذف نیز دارد.
پزشک همچنین در ماژول نسخه الکترونیک اکسیر می تواند اقدام به تهیه نسخ پرکاربرد نماید، به گونه ای که نسخ پرکاربرد هر سامانه به صورت جداگانه ایجاد و مورد استفاده قرار می گیرد. امکان ویرایش نسخه پرکاربرد اعم از حذف و یا افزودن تجویزات دارویی و غیردارویی و تغییر نام در سامانه وجود دارد.
در ماژول (ERX) امکان مشاهده سوابق نسخه نیز وجود دارد. در سوابق نسخه کد ملی و لیست تجویزات انجام شده توسط پزشک برای هر بیمار نمایش داده می شود.

 

مزیت مهم ماژول نسخه الکترونیک در کنار سایر قابلیت ها، همگام سازی بیمه و پرونده مطب می باشد به این صورت که نسخه ثبت شده از طریق این ماژول، صرفا با کلیک بر روی گزینه مربوطه، در بخش ویزیت  نرم افزار نمایش داده می شود. به این ترتیب پزشک همواره به نسخه های پیشین بیمار دسترسی دارد و قطعا در روند درمان به پزشک کمک خواهد کرد. مساله ای که در ثبت نسخه از سایر سامانه های نسخه نویسی دیگر امکان پذیر نیست.
همچنین علاوه بر طراحی ماژول نسخه الکترونیک اکسیر در کنار قابلیت های دیگر نسخه ویندوز، کارشناسان مجموعه اپلیکیشن نسخه نویسی اکسیر را نیز طراحی نموده اند که قابلیت نصب بر روی اندروید وios  را دارد. این سامانه تمام امکانات نسخه ویندوز را دارا می باشد. به این طریق پزشک می تواند در هر مکان و زمان صرفا با وارد کردن اکانت کاربری سلامت خود وارد سامانه شود و با ثبت کدام ملی بیمار اقدام به ثبت نسخه الکترونیک نماید.
امکان ارائه این سامانه به صورت کاملا رایگان برای سایر پزشکان وجود دارد و همچنین تمامی پزشکان می توانند جهت استفاده از این سامانه از پشتیبانی رایگان مجموعه نیز استفاده کنند.
قابلیت فوق به عنوان یکی از مهم ترین مشخصه های نرم افزار اکسیر در نسخه جدید اکسیر اضافه شده است.

در ذیل به برخی ویژگی های بارز نرم افزار که پیشتر و در نسخه های قبلی افزوده گردیده اشاره شده است :

– چت بین سیستم منشی و پزشک

در برخی از مطب ها امکان ارسال و دریافت پیام بین دو نسخه منشی و پزشک از جمله مواردی است که از پزشکان به آن نیاز دارند.
این قابلیت در نسخه جدید نرم افزار بهبود یافته و امکان minimize شدن صفحه چت ایجاد شده و به این صورت پزشکان به شکل بهینه تری می توانند از صفحه چت در کنار برنامه استفاده کنند.

ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی

ارسال پیامک با شرایط ویژه هر یک از پنل ها که هر کدام به نوعی بیانگر اهمیت وقت و زمان برای مراجعین یک مجموعه می باشد و از نظر روانی بر مخاطبان تاثیر بسزایی دارد.
البته در پکیج های اکسیر، اعتبار اولیه ای به صورت رایگان در پنل پیامک‌خدماتی به کاربران اختصاص می یابد.
امکان فعال سازی هر دو پنل نیز در نرم افزار وجود دارد.

– ماژول وقت دهی آنلاین پزشکان

با توجه به استقبال فراوان پزشکان و بیماران در دریافت نوبت های اینترنتی از سایت های نوبت دهی ماژول وقت دهی آنلاین در نرم افزار طراحی و اجرا گردیده است. پزشک با استفاده از این ماژول، قادر خواهد بود کلیه وقت هایی که مراجعین از طریق سایت های نوبت دهی و یا سایت پزشک دریافت نموده اند را در نرم افزار اکسیر مشاهده نماید. برخورداری از این قابلیت در مطب هایی که پزشک از سامانه های اینترنتی نوبت دهی نیز استفاده می کند، از ایجاد تداخل بین وقت های داده شده در سامانه های فوق با نوبت هایی که به اشکال (حضوری یا تلفنی) انجام می گیرد جلوگیری به عمل می آورد.

لینک های ورود و ثبت نام سامانه های بیمه

 

سامانه ثبت نام بیمه سلامت پزشکان
https://eservices.ihio.gov.ir/psc
سامانه ثبت نام بیمه تامین‌اجتماعی پزشکان
https://ep.tamin.ir/view/#/registration
سامانه ثبت نسخ الکترونیک بیمه سلامت
https://eservices.ihio.gov.ir/sso/?sourceApp=https://eservices.ihio.gov.ir/ihioerx
سامانه ثبت نسخ الکترونیک تامین‌اجتماعی
https://account.tamin.ir/auth/login
ورود به سیستم-سازمان تامین اجتماعی
https://account.tamin.ir/auth/login
سامانه غیرحضوری بیمه سلامت (برای بیماران)
http://bimehsalamatiranian.ir
سامانه نسخه نویسی اکسیر
https://erx.exirmatab.com
اپلیکیشن موبایل پسورد دو مرحله ای بیمه سلامت
https://hibox.ihio.gov.ir/s/Z0m34jAyNalo3GI
سامانه پیام داروساز (یافتن دارو)
https://payamdaroosaz.com
سامانه جستجوی دارو
http://irc.fda.gov.ir/NFI
آموزش نسخه الکترونیک بیمه سلامت
https://exirmatab.com/آموزش-نسخه-الکترونیک-بیمه-سلامت/
آموزش نسخه الکترونیک تامین اجتماعی
https://exirmatab.com/نحوه-نوشتن-نسخه-الکترونیک-تامین-اجتما/

 

2 دیدگاه

  • آیا این نرم افزار برای داروخانه ها موجود هست؟ و آیا می توان بدون استفاده از نرم افزارهای داروخانه مثل هراسی نسخه را مستقیم ثبت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *