نحوه اتصال به PCPOS ها در بخش مالی اکسیر

PCPOS

امروزه با توجه به استفاده اکثر افراد از کارت ‌های بانکی به جای پول نقد، استفاده از دستگاه های پوز متصل به نرم افزارها اهمیت زیادی پیدا کرده است .با کارتخوان‌های PC_POS ارائه خدمات و کالاها با سهولت و اطمینان بیشتری انجام می‌شود.
با اتصال نرم افزارها به درگاه های بانکی، خطای انسانی ناشی از ورود اشتباه قیمت (مخصوصا در مواردی‌که مبلغ خرد يا بالا باشد) از بین می‌رود و همچنین سرعت انجام تراکنش افزایش می‌یابد.
نرم افزار اکسیر هم در راستای تغییرات در این حوزه و در جهت تسریع فرآیند پرداخت در پذیرش مراجعین، قابلیت اتصال به PCPOS را در نرم افزار پیاده سازی نموده است.
در حال حاضر ارتباط نرم افزار با چهار درگاه بانکی برقرار شده است که به ترتیب، تهیه PCPOS آنها پیشنهاد می شود.
۱- آسان پرداخت
۲- بانک های سامان کیش
۳- به پرداخت ملت
۴- تجارت الکترونیک پارسیان

هر دستگاه پوز بانک بر اساس یک پروتکل استاندارد کار می کند و تنظیمات آن توسط واحد پشتیبانی آن بانک انجام می شود.

PCPOS

نحوه ی اتصال نرم افزار به پی سی پوز آسان پرداخت

پس از اجرای فایل PCPOSAsanCard.exe در سیستم، تنظیمات مرتبط با آن را باید انجام داد.
– اگر دستگاه از طریق  پورت یو اس بی (com to usb)  متصل باشد به درج مقدار برای آی پی و پورت نیازی نیست.
عدد COM مورد نظر در قسمت Device Manager  ویندوز در قسمت پورت قابل رویت است البته به شرطی که مسئول پوز شرکت مربوطه درایور تبدیل Com To usb  را نصب کرده باشد.
– اگر دستگاه با پورت LAN  یا همان شبکه به دستگاه وصل شده باشد گزینه LAN را انتخاب می نماییم. آی پی دستگاه پوز را در تنظیمات وارد نموده و همچنین عدد پورت 17000را در نظر میگیریم.
بعد از فعال سازی پی سی پوز نرم افزار اکسیر، تنظیمات در نرم افزار هم اعمال می شود. با کلیک بر روی گزینه حق بیمار، پی سی پوز نمایش داده می شود، بر روی تنظیمات کلیک می کنیم و پس از تکمیل فیلد name و انتخاب pcpos آسان پرداخت، با توجه به نوع ارتباط PCPOS با سیستم، تنظیمات مربوطه را وارد می نماییم.
چنانچه تنظیمات به درستی انجام شود هزینه سرویس بر روی دستگاه نمایش داده می شود و فرآیند پرداخت صورت می گیرد.

به پرداخت ملت

نحوه ی اتصال نرم افزار به پی سی پوز به پرداخت ملت

پس از اجرای setup.exe به پرداخت ملت، صفحه تنظیمات pcpos نمایش داده می شود که پس از وارد کردن تنظیمات با انتخاب گزینه running ، فعال می شود.
نوع ارتباط با POS به  دو شکل TCP/IP و Serial/usb می باشد.
-چنانچه ارتباط با usb را انتخاب نماییم باید قسمت تنظیمات پورت سریال را تکمیل نماییم در قسمت port name  عدد com مورد نظر را وارد می نماییم و در مقابل گزینه Baudrate عبارت 9600 را وارد می نماییم.
چنانچه ارتباط با کابل شبکه باشد در قسمت ip address، ip دستگاه پوز را وارد می نماییم و port را 1024 وارد می نماییم.
بعد از فعال سازی پی سی پوز نرم افزار، تنظیمات در نرم افزار مطب اکسیر هم اعمال می شود. با کلیک بر روی گزینه حق بیمار، پی سی پوز نمایش داده می شود بر روی تنظیمات کلیک می کنیم و پس از تکمیل فیلد name و انتخاب pcpos به پرداخت ملت، عدد ip را 127.0.0.1 و عدد port را 1024 وارد می نماییم.
چنانچه تنظیمات به درستی انجام شود هزینه سرویس بر روی دستگاه نمایش داده می شود و فرآیند پرداخت صورت می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *