نظام ارجاع الکترونیک در نرم افزار اکسیر پیاده سازی شد

نظام ارجاع الکترونیک

نظام ارجاع خدمات پزشکی

مدیریت ارائه مراقبت ها به بیمار در ایران با هدف بهبود دسترسی به مراقبت های سلامت و برقراری نظام ارجاع که در حال حاضر در کشور در حال پیاده سازی است نوعی شیوه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است که در آن بیمار باید طبق یک سلسله‌ مراتب به مراکز درمانی مراجع کند که شروع آن با پزشک خانواده است.
پزشک خانواده، پزشک عمومی است که خدمات سلامت را بدون در نظر گرفتن شرایط جنسیتی، اقتصادی، اجتماعی و میزان ریسک بیماری در اختیار افراد تحت پوشش و مدیریت خود قرار می‌دهد و در صورت نیاز، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.
همچنین پزشک خانواده جمعیتی مشخص و تعریف‌ شده را تحت پوشش خود دارد. در این شیوه مدیریتی بیمار به پزشک خانواده مراجعه می‌کند و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود و بیمارستان و مراجع درمانی نیز موظف هستند پیرامون اقدامات انجام‌ شده و خدمات ارائه‌ شده به بیمار، پزشک خانواده را مطلع سازند.
نظام ارجاع سلامت نظامی هدفمند است که اگر به نحو صحیح اجرا شود، علاوه بر اینکه از مراجعه مکرر بیمار به پزشکان مختلف، دریافت خدمات ناقص و تکرار خدمات تشخیصی درحــوزه درمــان پیشگیری می کند، موجب کاهش هزینه های بهداشت و درمان و کاهش مصرف داروهای غیرضروری می شود، ضمن آن که تضمین کننده کیفیت ارائه هزینه خدمات درمانی نیز خواهد بود.
همزمان با ایجاد چنین تغییراتی در شیوه مدیریتی نظام سلامت، نرم افزار مطب اکسیر هم در برنامه خود، نظام ارجاع را در پذیرش بیماران پیاده سازی نموده است.
هنگام استحقاق سنجی بیماران در نرم افزار مطب اکسیر، نوع پوشش بیمه ای، نام صندوق، نام پزشک خانواده و پیام هایی در خصوص حمایت و عدم حمایت سازمان بیمه گر در کاهش میزان فرانشیز نمایش داده می شود که نیاز است کاربر نرم افزار به پیغام های سیستم توجه نماید.
چنانچه بیمار از طرف پزشک خانواده ارجاع داده شده باشد هنگام استحقاق سنجی بیمار در نرم افزار، نام پزشک خانواده نمایش داده می شود و امکان پذیرش بیمار بر اساس ثبت نوبت ارجاع وجود دارد که در این حالت پس از ثبت کد رهگیری نسخه ارجاع شده، بیمار در مطب پزشک متخصص پذیرش می گردد.
همچنین پس از ثبت پذیرش، پیغامی جهت ثبت بازخورد ارجاع نمایش داده می شود که پزشک متخصص موظف است بازخورد ارجاع را ثبت نماید.

در نسخه جدید نرم افزار مطب اکسیر، کارتابل ارجاع برای پزشک در ماژول سلامت یار نمایش داده می شود با نمایش کارتابل ارجاع، لیست بیماران ارجاع داده شده به پزشک نمایش داده می شود.
همزمان با تغییرات سایت اصلی سلامت در مورد امکان ویرایش اطلاعات بیماران، قابلیت ویرایش شماره همراه و استعلام حق بیمار تحت پوشش بیمه سلامت در نرم افزار مطب اکسیر ایجاد شده است.
همچنین پس از تجویز نسخه توسط پزشک، امکان مشاهده نسخه تجویز شده بر اساس کد سماد و نمایش خدمات ارائه شده بر اساس کد رهگیری در سامانه سلامت در نرم افزار مطب اکسیر ایجاد گردیده است.

نرم افزار اکسیر همواره سعی نموده است جهت رفاه حال شما کاربران عزیز با بروز رسانی های سایت های اصلی بیمه تامین اجتماعی و سلامت همگام باشد.
امید است در این زمینه موفق بوده باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *